Tiedote Luottomiehet ry hallitukselta liittyen COVID-19 tartuntatautiepidemiaan liittyen.

/

Koronavirus (COVID-19) on levinnyt Suomessa ja maailmalla kasvavissa määrin viimeisen muutaman viikon aikana. Kansainvälisen terveydentilan muutosten vuoksi tapahtumia on peruttu ja lykätty ympäri maailmaa sekä etätyötä ja –opiskelua suositetaan vahvasti. Suomessa on tähän mennessä todettu yli sata laboratoriossa varmistettua, uuden koronaviruksen aiheuttamaa tautitapausta.

Luottomiehet ry noudattaa vallalla olevia suosituksia, ja poikkeustilalla on seuraavia vaikutuksia yhdistyksen toimintaan:

• Yhdistyksen hallituksen ja toimikuntien kokoukset tullaan järjestämään toukokuun loppuun saakka etäyhteyksien avulla. Kaikki suunnitteilla olleet tapahtumat tullaan siirtämään toiseen ajankohtaan.
o Myös kevätiltamat tullaan siirtämään myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.
• Luottomiesten kevätkokous tullaan järjestämään poikkeustilasta johtuen etäyhteydellä. Tulemme viestimään ajankohdasta sekä kokoukseen pääsystä myöhemmin. Seuraathan Luottomies ry:n LinkedIn sivustoa.
• Keväälle 2020 on suunnitteilla 1-2 asiantuntijawebinaaria. Tiedotamme ajankohdasta mahdollisimman pian.
Seuraamme kokonaistilannetta aktiivisesti, ja viestimme mikäli toimintaohjeisiin tulee muutoksia. Näillä päätöksillä haluamme olla mukana ennaltaehkäisemässä epidemian leviämistä omalta osaltamme.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilta on saatavilla laajasti tietoa koronaviruksesta. Sivuilla on ajankohtaista tietoa sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Lisäksi on perustettu valtion yhteinen puhelinneuvonta, jonka numero on 0295 535 535. Neuvonta on auki arkipäivisin klo 8-21 ja lauantaisin klo 9-15. Puhelinneuvonnasta ei saa terveysneuvontaa eikä ohjausta päivystyksellisissä akuuteissa oireissa.

THL – Ajankohtaista koronaviruksesta

THL – Usein kysyttyä koronaviruksesta